Felületi szélvédő javítás

Felületi sérülés


Felületi sérülés tákékoztatása

Ebben az esetben egy felületi sérülés látható. Ez sem javítható úgy ahogy egy kagylós vagy repedős sérülés.

Felpattant a kő hallottam a hangját és pont a szemem előtt van ez a kis kráter... Amit lehet tenni: Síkba hozni a sérülést, viszont minvel nincs "gyökérzete" ezért bármikor kieshet a ragasztó.

A felszíni sérülés maradandó. Mindig lehet látni sajnos. Tehát eltüntetni nem lehet.

A szélvédő kettő ragasztótt üvegből van. A külső rétegre csapódott fel a kő. A belső réteg sértetlen. Tehát belülről minden képpen lehet látni a sérülést, még ha feltöltöm akkor is. Amennyiben a tulajdnos nem tudja megszokni a sérülést, zavarja a közlekedésben vezetésben ajánlatok kicserélni a szélvédőt mék akkor is ha kicsi a sérülés. A vezetés közlekedés biztonsága fontosabb mint a szélvédő cserének az összege. A legtöbb esetben a szélvédő csere ára hallatán elfogadják hogy ott van a sérülés és nem cseréltetik a szélvédőt. Lényeg az, hogy a szélvédő javítással nem lehet az ottani felületi sérülést megszüntetni. A síkbahozás az egyetlen lehetőség.

Fentiek tekitntetében általában kettő feladat szokott lenni egy felületi sérülés esetében:


1. Ne repedjen el.

Erre alkalmas lehet egy nagyobb, mélyebb felületi szélvédő javítás. Viszont garantálni nem lehet, hogy ne essen ki a fedőgyanta. Főleg egy nanobevonattal ellátott szélvédőnél. A vízlepergető bevonat sajnos nagyon nehezen ad tapadási felszínt. Ezért van eset, mikor a fedőgyanta feltöltését meg kell ismételni amikor kiesik a fedőgyanta.





Javítás után. (MAKRó FOTÓ)

2. Ne látszódjon.

A következő fotókban olyan javított felületi sérüléseket fogok szemléltetni, amiket én javítottam. Ez a maximum amit ki lehet hozni egy ilyen sérülésből. Nem ajánlom a felületi sérülések szélvédő javítását, mivel nem garantálható az, hogy a fedőgyanta azaz más néven a szélvédő javító ragasztó hosszú távon benne marad a szélvédő felszinében. Mi szedheti ki? Miért írom (mondom)? Azért mert a közúti közlekedésben kvarchomok van. Ezek a szélvédő felszínét szinte gyalulják, karmolják, csiszolják. Ezért sárgúlnak a lámpabúrák. Más szavakkal: Amennyiben az autót javítás után garázsba tárolnánk nem lenne környezeti hatásnak kitéve ezer évig is jó lenne nem esne ki a fedőgyanta. Viszont a környezeti hatások miatt szokott kiesni a fedőgyanta. (Napsütés, szél, kvarchomok)

Ez a szélvédő javítás egy okból hasznos: Nem teszi tönkre az ablaktörlő lapátot. Mély sérülésnél a gumi lapátokat ki szokta vágni. Nagy havazásnál a hó nem fagy bele a szélvédő negatív felszínébe. Optikailag is minimálisan szebb de nem olyan hogy eltünt. Lehet látni.





Videó a szélvédő javításról. Ahogy csinálom.


1. Kitakarítom a bemeneti nyíllást, azaz a felszínét.

- A takarítással tapadóhídat készítettem.

2. Vékony szélvédő javító ragasztóval lealapozom.

3. Fedőgyantával lezárom.

4. UV fény segítségével kikeményítem a szélvédő javító ragasztót.

5. Karcmentes pengével síkba csiszolom.

6. Cerium oxid segítségével felpolírozom a felszínt.





Felületi szélvédő javítás 2016.


Szélvédő javítás Budapest

Hívjon: +36303551000

Felületi szélvédő javítás